Välkommen till Smedbyskolan. Vi är en skola med 300 elever i årskurserna förskoleklass till åk 3. På vår Bloggsida kan du få information och inblick i vår vardag. Du hittar också andra länkar du kan behöva såsom ledighetsansökan, matsedel eller viktiga telefonnummer.

torsdag 28 mars 2024

2c veckobrev v. 15

 Hej!

En kort vecka som gått otroligt fort, en fullspäckat vecka där alla har jobbat stenhårt och gjort sig välförtjänta av ett lov. Vi avslutade veckan med att träffas hela skolan och sjunga påsksånger efteråt samlades vi på Tången och hade påskpyssel samt påskstafetter.  

Svenska

Vi jobbar vidare med att leta efter fakta kring olika saker på nätet, många spännande fakta kring olika växter, länder, personer och djur. 

Matematik 

Denna vecka har vi jobbat vidare med division samt att vi har repeterat algoritmer i problemlösning.  

Övrigt 

Denna vecka har alla byggt klart sina lekställningar, de blev så fina och jag blir så imponerad över deras lösningsfokus samt deras sätt använda fantasin för att hitta på roliga och kreativa lösningar. 

Inom temat har vi nu börjat jobba med de tre stora religionerna, Kristendom, Islam och Judendom. Då kommer vi gå igenom en stor högtid som sker nu under våren i alla religioner sam jämföra dessa vilka likheter och skillnader som finns. 

Jag hoppas att ni alla vid detta laget vet om att jag är gravid. Jag är beräknad till mitten på maj. Detta gör att jag inte kommer undervisa eleverna fram till sommaravslutningen. Stefan kommer från den dagen jag går hem på föräldraledigt ta över all undervisning. Han och jag kommer sitta ner efter påsklovet och planera upp hur de sista veckorna kommer se ut. Jag hoppas att jag ska må så pass bra att jag kan jobba fram till kristihimmelsfärdsdagen men jag vågar inte lova något just nu. 

Schema för kommande skolvecka:

Måndag; idrott båda grupperna

Tisdag: teknik- blå grupp, bild- röd grupp

Onsdag: idrott blå grupp, kapitel 24 röd grupp

Torsdag: idrott röd grupp, kapitel 24 blå grupp

Fredag: bibliotek, 


Viktiga datum: 

16/5 "Alla på grus" Testa på tennis. Mer information kommer senare. 


Ses igen efter helgen!

//Elin, Niklas och Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.