VÀlkommen till Smedbyskolan. Vi Àr en skola med 300 elever i Ärskurserna förskoleklass till Äk 3. PÄ vÄr Bloggsida kan du fÄ information och inblick i vÄr vardag. Du hittar ocksÄ andra lÀnkar du kan behöva sÄsom ledighetsansökan, matsedel eller viktiga telefonnummer.

fredag 3 februari 2023

2d veckobrev v 6

 Hej! 😀



Utvecklingssamtal

Tack snÀlla ni som svarade pÄ mitt mail hÀromdagen om ni kunde komma pÄ utvecklingssamtal redan nu pÄ mÄndag. Jag har befunnit mig i min studiebubbla till handledare i nÄgra dagar och insÄg att vi behövde börja med samtalen nu pÄ mÄndag. PÄ mÄndag blir det Stina och Natalie som har sina samtal. Om ni har möjlighet att ha samtal pÄ torsdag mellan kl 14 och 16:30 fÄr ni gÀrna maila mig. Jag Äterkommer snart med fler tider.

Den hĂ€r gĂ„ngen kommer barnen att hĂ„lla mer i sitt samtal sjĂ€lva tillsammans med mig. De har förberett sig den hĂ€r veckan och gjort en presentation, ett bildspel  som de berĂ€ttar utifrĂ„n. Tanken Ă€r att samtalen ska vara mer elevledda och att barnen ska berĂ€tta mer sjĂ€lva. Jag ger min syn samt delger en del  resultat frĂ„n vĂ„rt arbete före jullovet.

Studiero och rastro

PÄ mÄndag morgon trÀffas vi i vÄra grupper som vi hade före jullovet och diskuterar hur det har gÄtt med att bibehÄlla studieron i klassen.




Matematik

Vi har trÀnat pÄ uppstÀllning i subtraktion med och utan vÀxling. Vi börjar alltid med att rÀkna ut entalen. Om det inte gÄr mÄste vi vÀxla. Vi trÀnar ocksÄ pÄ att lösa olika problem och textuppgifter. MattelÀxan till fredag handlar om detta.

NÀsta vecka fÄr vi Àntligen nya uppgifter av forskarna till vÄr TRR-undervisning. Vi arbetar alltid alla först, sedan i par och sist enskilt. NÀsta vecka fÄr man en ny parkompis att samarbeta med.



NO - tema Kroppen

Nu har vi börjat titta pÄ hur det ser ut inuti kroppen. Skelettet var spÀnnande att arbeta med. Vi har ett litet skelett i klassrummet som vi kan titta pÄ sÄ att vi kan se hur det verkligen ser ut. TÀnk om vi inte hade ett skelett. Hur skulle vi sett ut dÄ? NÀsta vecka arbetar vi vidare med vÄra muskler.

Vecka 6

LĂ€xor: LĂ€slĂ€xa kapitel 19

            MattelĂ€xa om uppstĂ€llning i subtraktion, med och utan vĂ€xling.

MĂ„ndag    09:00 Vi tar bussen och Ă„ker pĂ„ simundervisning. Ta med badklĂ€der,        handduk, hĂ€nglĂ„s och frukt.

                 blĂ„ grupp bibliotek

Tisdag      röd grupp bild

Onsdag    blĂ„ grupp idrott

Torsdag    LĂ€mna lĂ€slĂ€xa kapitel 19

Fredag    LĂ€mna mattelĂ€xa om uppstĂ€llning i subtraktion med och utan vĂ€xling

                röd grupp idrott


Vi se pÄ mÄndag! Helene o Micke

Kommande datum

 vecka 6 och 7                    simundervisning mĂ„ndagar

februari och mars               utvecklingssamtal 

vecka 8                                sportlov


                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.